Sunday 7 June 2009

EU-val.

Jaha, så har man varit och röstat. Det är något enormt charmigt med att promenera bort till Brännkyrka gymnasium och få sitt lilla kuvert. Man har ju trott vid det här laget att man bara skulle kryssa i något på nätet för att rösta, men jag klagar inte. Vi gick ganska tidigt, vid halv 11-tiden så det var inte ännu någon direkt tillströmning (om det nu ens blir det) och på trappan blev vi antastade av valarbetare i smalad tropp. V, M, Junilistan och någon fjärde typ stod och småpratade kamratligt, men så fort någon väljare närmade sig så dök de ner som en flock duvor på ett övergivet korvbröd. Undrar om de höll räkning på vem som lyckades ge ifrån sig flest valsedlar ;)

Vad jag till slut röstade på tänker jag inte säga här, men jag noterade att FI hade fått ut valsedlar hit, och det var ju trevligt för demokratin. Gladdes också åt att jag inte såg några lappar från Sverigedemokraterna (visst är jag konsekvent?). Om det berodde på att de vet att de inte har många sympatisörer i området, eller på att ilskna vänsterpartister hade slängt dem all världens väg, det får förbli ett mysterium.

No comments:

Post a Comment

Followers